آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۹ نکته مهم در مورد دکوراسیون آرایشگاه که باید بدانید

برای اینکه مشتریان زیادی جذب آرایشگاه شما شوند و ظاهر کلی آرایشگاه را همیشه به خاطر بسپارند طراحی دکوراسیون شیک و زیبا می تواند کسب و کار شما را رونق بدهد و بدون شک به راحتی می توانید مشتریان زیادی را به خوب جذب کنید. از سبک دکور اصلی تا  صندلی ها، نورپردازی و رنگ دیوار ها تمامی برای جذب مشتری موثر هستند. در شغل آرایشگری علاوه بر کیفیت بالای خدمات و رعایت اخلاق کاری، محیط کار نیز باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد، این موضوع به خصوص برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی ایجاد مکانی آرامش بخش و دوست داشتنی منجر به جذب مشتری ها و تبدیل شدن آنها به مشتری های ثابت می شود. قبل از هر چیز بهتر است سبک دکوراسیون آرایشگاه خود را مشخص کنید.

هرگز از دو سبک کلاسیک و مدرن برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه استفاده نکنید. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی آرایشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است انتخاب رنگ های تیره برای فضای آرایشگاه مناسب نیست زیرا این رنگ ها باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضای آرایشگاه می شود, برای اینکه مشتریان در محیط سالن شما احساس راحتی و آسایش بیشتری کنند بهتر است از ترکیب رنگ های ملایم در آرایشگاه استفاده کنید.اگر شما نیز یکی از آرایشگرهای حرفه ای هستید که می خواهید محیطی جذاب و زیبا در سالن خود ایجاد کنید در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر همراه شوید تا ۹ نکته مهم درباره ی دکوراسیون آرایشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتخاب سبک دکوراسیون آرایشگاه

دکوراسیون آرایشگاه

گزینه های انتخاب سبک دکوراسیون آرایشگاه بی شمار می باشد و همه چیز به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که علاوه بر داشتن یک دکوراسیون شیک یا معمولی، تمیز بدون محیط کار برای جذب مشتریان بسیار مهم و ضرروی می باشد بنابراین اگر دکوراسیون خیره کننده ای هم ندارید، حتما از تمیز بودن محل کار خود اطمینان حاصل کنید. به طور خلاصه آرایشگران باید دکوراسیونی طراحی کنند که به نوع خدماتی که ارائه می دهند، همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال آرایشگرانی که به آخرین مدل مو های روز تسلط دارند، بهتر است دکوراسیون آرایشگاه را به سبک مدرن سیاه و سفید طراحی کنند.

رنگ دیوار ها

دکوراسیون آرایشگاه

رنگها به طور کلی به دو دسته تیره و روشن تقسیم می شوند. همان طور که می دانید انتخاب رنگ های تیره برای فضای کوچک اصلا مناسب نیست. از لحاظ روانشناختی رنگ دیوار تاثیر مستقیمی بر روحیه فرد دارد پس شما برای اینکه احساس راحتی و آرامش را درخود و مشتریانتان ایجاد کنید بایستی از ترکیب رنگها ملایم استفاده کنید . اگر علاقه به رنگهای تند دارید لازم است برای کاهش تندی رنگ، از رنگ های سفید یا رنگ های ملایم دیگر استفاده کنید.

رنگ فضا، اصلی ترین موضوع در سالن زیبایی است. رنگ باعث می شود ارتباط بصری کل فضا حفظ شود. رنگ هم باید با سایر دکور و صندلی های آرایشگاه هماهنگ شود. همچنین از طراحی دکوراسیون شلوغ به شدت جلوگیری کنید همیشه سعی کنید در طراحی دکوراسیون حداکثر از سه رنگ در نورپردازی، رنگ دیوار، رنگ کف استفاده کنید. به یاد داشته باشید دکوراسیونی شیک و زیبا است که ساده اما تمیز باشد. بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون آرایشگاه به این نکته نیز توجه داشته باشید.

صندلی های آرایشگاه

صندلی آرایشگری یکی از مهم ترین تجهیزات آرایشگاه می باشد که باعث آرامش مشتریان می شود. در این مورد اصلا به فکر طراحی دکوراسیون نباشید. صندلی آرایشگری باید راحت و نرم باشد تا مشتریان تجربه خوبی از آرایشگاه شما به خاطر داشته باشند بنابراین روی تجهیزاتی سرمایه گذاری کنید که با کیفیت و بادوام باشند. یک صندلی آرایشگری خوب صندلی است که بشود میزان ارتفاع آن را تنظیم کرد تا آرایشگر زوایه کار مناسبی داشته باشد همچنین صندلی مناسب آرایشگری باید به عقب نیز خم بشود تا شما به توانید به راحتی ریش ها را نیز اصلاح کنید. در نهایت صندلی آرایشگاه در جنس و رنگ مختلف در بازار موجود است اما همیشه سعی کنید اولویت انتخاب شما، کیفیت کلی صندلی باشد.

طراحی در و شیشه ورودی آرایشگاه

اولین چیزی که مشتریان قبل از وارد شدن به آرایشگاه توجه می کنند در ورودی و شیشه بیرونی آرایشگاه می باشد. همیشه سعی کنید برای تمامیه کسب و کار های خود یک لوگو با فونت منحصر به فرد در رابطه با حرفه شغلی خود داشته باشید. این گونه مشتریان نام و لوگو کسب و کار شما را آسان تر به خاطر می سپارند. حال برای طراحی در ورودی و شیشه آرایشگاه می توانید از لوگو و یا تعدادی پوستر استفاده کنید تا مشتریان از وجود آرایشگاه شما مطلع شوند.

نورپرداری دکوراسیون آرایشگاه

نورپرداری صحیح برای خلق و خوی دکوراسیون شیک آرایشگاه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. چرا که مشتری و آرایشگر برای دیدن چهره و رنگ انتخابی خود احتیاج به نور مناسب در اطراف آینه دارد. در انتخاب رنگ نور بهترین گزینه استفاده از هر دو رنگ زرد و سفید است چرا که رنگ پوست را بهتر نشان می دهد. برخی از سالن ها لامپ های حبابی در اطراف آینه نصب می کنند درست مثل آینه هایی که گریمورهای سینمایی دارند ، اما در اینجا نصب نور در سقف کاربرد بیشتری دارد.

نورپردازی متمرکز از نکات بسیار مهمی است که باید در طراحی آرایشگاه ها به آن توجه کرد. نور فضایی که در آن خدمات ارائه می شود، خصوصا در قسمت بالای صندلی ها باید در راستای درست و به میزان مناسب تابیده شود. استفاده از لامپ های حبابی آویز با طول بلند می تواند این نیاز را به خوبی برطرف کند و فضای مورد نظر را از نور کافی برخوردار سازد. توجه داشته باشید که بهتر است به جای استفاده از نورپردازی میانی محیط برای هر صندلی نورپردازی مجزا ایجاد کنید تا روشنایی در قسمت های مختلف به خوبی تقسیم شود.

کفپوش آرایشگاه

دکوراسیون آرایشگاه

انتخاب جنس کفپوش آرایشگاه از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. از انجایی که کف آرایشگاه باید روزانه تمیز شود و همچنین تردد زیاد می باشد، بنابراین باید جنس کفپوش را به گونه ای انتخاب کنید علاوه بر بادوام بودن، سریع تر بشود کف آرایشگاه را تمیز کرد. برای کفپوش آرایشگاه می توانید از سرامیک، سنگ و پارکت لمینت استفاده کنید.

تاثیر آینه ها در طراحی دکوراسیون آرایشگاه

برای سالن های کوچک بسیار ضروری است که از تعداد زیادی آینه استفاده نمایید. سعی کنید کل دیوار را با آینه بپوشانید، این کار سبب ایجاد حس وسعت و گشایش در فضا می شود. آینه های آویز می توانند یکی از دیگر ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون یک سالن زیبایی باشند.

دکوراسیون آرایشگاه به سبک مدرن

طراحی به سبک مدرن برای انواع دکوراسیون آرایشگاه امکان پذیر است و مهم نیست که فضای موجود بزرگ است یا کوچک، این سبک در نهایت منجر به ایجاد فضایی خلوت و ساده می شود که بسیار دوست داشتنی است و طرفداران زیادی هم دارد، امروزه سبک های مدرن در دکوراسیون داخلی در بین همه مردم محبوب است و افراد از حضور در محیط های آرام و خلوت بسیار لذت می برند. در طراحی به سبک مدرن از وسایل دکوری و تزئینی استفاده نمی شود و تا جایی که بتوان باید محیط را ساده و خلوت نگه داشت و از مبلمان ساده و رنگ های روشن و خنثی و در موارد بسیار کمی از رنگ های تیره استفاده کرد. در این سبک می توان از گیاهان تصفیه کننده هوا نیز استفاده کرد و طبیعت را به محیط آرایشگاه آورد و نوعی سبک مدرن ایجاد نمود.

دکوراسیون آرایشگاه به سبک کلاسیک

دکوراسیون آرایشگاه

در سبک کلاسیک به جزئیات توجه بسیاری می شود و دیوارها و سقف ها تماما گچ بری شده و از مبلمان چوبی استفاده می شود، در طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی به این سبک از وسایل دکوری چوبی حکاکی شده، بسیار استفاده می شود و چنین سبکی در مکان هایی که دارای سقف های بلند هستند، قابل اجرا می باشد و باید توجه داشته باشید که پرده ها در سبک کلاسیک اهمیت ویژه ای دارند و باید از پرده های مخصوص این سبک برای آرایشگاه خود استفاده نمایید.  به طور کلی چنین فضاهایی بسیار آرامش بخش هستند و همین موضوع یکی از دلایل مهم برای جذب مشتری است، این سبک هم به مانند سبک فاخر ویکتوریایی در فضاهای بزرگ و با بودجه کافی قابل اجرا می باشد .

جمع بندی

طراحی دکوراسیون آرایشگاه نسبتا دشوار می باشد اما با توجه به موارد فوق، بدون شک می توانید آرایشگاه خود را به درستی شیک و زیبا کنید. به یاد داشته باشید که نیازی برای صرف هزینه زیاد نیست فقط به تمیز و ساده بودن آرایشگاه دقت کنید. وجود نور کافی، داشتن صندلی های مخصوص آرایشگری با کیفیت و تعدادی آینه ایستاده، به تنهایی آرایشگاه شما را زیبا خواهد کرد. هرچه فضا آرایشگاه خلوت باشد مشتریان نیز بیشتر احساس آرامش می کنند. همچنین برای انتخاب جنس کفپوش آرایشگاه کمی تحقیق کنید و با توجه به بودجه خود بهترین جنس موجود را فراهم کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *