آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۱۰ ویژگی بهترین آموزشگاه آرایشگری چیست؟

برای اینکه بتوانید به یک آرایشگر ماهر تبدیل بشوید می توانید در دوره های آموزشی آرایشگری رویش هنر شرکت کنید و از صفر تا صد آرایشگری را همراه استادان مجرب فرا بگیرید. مهم نیست که مبتدی هستید یا حرفه ای، شرکت در دوره های آموزشی آرایشگری می تواند به شما برای به روز بودن کمک کند و با تمام فن و فنون آرایشگری از نحوه به دست گرفتن تجهیزات تا مدل مو های مختلف و غیره آشنا می شوید. همچنین بعد از سپری کردن دوره ها، شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای کسب خواهید کرد که بدون شک با داشتن این مدرک می توانید خیلی راحت تر وارد بازار کار بشوید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر  به ۱۰ ویژگی یک آموزشگاه آرایشگری برتر می پردازیم.

آرایشگر حرفه ای کیست

آموزشگاه آرایشگری

آرایشگر حرفه ای کسی است علاوه بر تسلط کامل بر اصلاح و کوتاه کردن مو و مدل مو های مختلف، دارای روابط اجتماعی بالا و خلاق نیز می باشند. آرایشگری را می توان یک استعداد ذاتی تلقی کرد برخی از آرایشگرها ذاتا برای این کار خلق شده اند. اما برخی مهارت ها را می توان فراگرفت. در نظر داشته باشید که هیچکس از بدو تولد، آرایشگر به دنیا نیامده است. شرکت در دوره های آموزشگاه آرایشگری می تواند راه ورود به این حرفه باشد ولی همه چیز به شخصیت شما نیز بستگی دارد. دقت داشته باشید که حرفه آرایشگری تنها آشنا بودن با مدل مو و کوتاه کردن مو نیست، شما باید دارای روابط اجتماعی بالایی داشته باشید زیرا روزانه شما با مشتریان مختلفی با خواسته های گوناگون روبه رو هستید بنابراین باید با حوصله باشید و به درستی درخواست های مشتری را برآورده کنید.

ویژگی های آرایشگر حرفه ای

رعایت نکات بهداشتی

یکی از مشخص ترین مواردی که موجب می شود تا مشتری ها دوباره به آرایشگاه برگردند! تمیزی محیط آرایشگاه است. به خصوص در این دوران که کرونا کسب و کار آرایشگاه ها را تحت تاثیر قرار داده است، کثیف بودن تجهیزات مساوی با از دست دادن مشتری هاست. حتما لوازم را ضد عفونی  کرده و میز کار و محیط آرایشگاه را روزی چند بار تمیز کنید.

به یاد داشته باشید هر مشتری خاص است

خوشحال نگهداشتن مشتری فراتر از یک مدل مو خوب یا سایر خدمات است. سعی کنید با رفتار حرفه ای، با مشتریان خود صمیمی شوید اینگونه می توانید مشتریان زیادی را به خود جذب کنید.

توانایی آرایشگر موفق در ارائه خدمات با کیفیت

برای جذب مشتری های بیشتر نیاز به افزایش مهارت ها و معلومات دارید. اخذ یک مدرک حرفه ای از آموزشگاه آرایشگری معتبر می تواند تضمین کننده موفقیت در کسب و کارتان باشد. رعایت همه جزئیات موجب ارتقا کیفی خدمات آرایشگری می شود. برای مثال بدون توجه به فرم صورت نمی توانید یک کوتاهی موی مناسب را انجام دهید. اگر لازم است در دوره های آموزشی جانبی برای ارتقا مهارت ها و افزایش توانایی ها استفاده کنید.

به روز باشید

همان طور که می دانید صنعت مد و فشن هر روز درحال تحول است بنابراین شما به عنوان یک آرایشگر حرفه ای باید با تمام مدل های مو روز آشنا و تسلط کامل بر روی آنها داشته باشید تا بتوانید خدمات به روز تری را به مشتریان خود ارائه بدهید. به عبارتی دیگر آرایشگری، حرفه ‌ای است که در آن به روز بودن و همگامی با دنیای مد از اهمیت به سزایی برخوردار است. از این رو برای موفقیت در آن باید به روز بود و اهل دنیای مد. بنابراین اگر می‌خواهید در این حرفه موفق باشید، با مطالعه مجله ‌ها، وب سایت‌ ها و مقاله‌ های مرتبط، خود را به روز و آپدیت کنید همچنین شرکت در دوره های آموزشگاه آرایشگری رویش هنر می توانید با جدیدترین مدل مو های روز دینا آشنا شوید و تجربیات خود را افزایش دهید.

خوش برخورد باشید

بدون تردید رمز موفقیت در حرفه آرایشگری داشتن مهارت های اجتماعی بالاست. آرایشگر بد خلق و بی اعصاب نمی تواند مشتری های دائمی داشته باشد. حتی کوچکترین رفتار آرایشگر نیز از نظر مشتری پنهان نمی ماند. خوشرویی آرایشگر موجب می شود تا مشتری احساس امنیت بیشتری دارد و دوباره به این مکان برگردد.

تجهیزات آرایشگری چه ویژگی های دارد

همانطور که می‌ دانید حرفه آرایشگری حرفه رنگارنگی است که تنوع و گوناگونی آن زیاد می باشد. هر روز نیز به این تنوع و گوناگونی اضافه می‌شود و استفاده از ابزار و لوازم گوناگون را ملزم و ضروری می‌سازد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چگونه آرایشگر موفقی باشید، کار با ابزارهای گوناگون آرایشی همچون سشوار ایستاده، اتوی مو، قیچی پیتاژ و غیره را یاد بگیرید. همان طور که قبلا گفته شد اگر در دوره ای آموزشگاه آرایشگری شرکت کنید با تمامیه لوازم و تجهیزات آرایشگری آشنا و کاربرد آن ها را نیز فرا می گیرید. همچنین روزانه چند بار تجهیزات آرایشگری خود را ضد عفونی کنید. تمیز بودن لوازم برای جلب اعتماد مشتری بسیار ضرروی و مهم می باشد.

درآمد آرایشگری در ایران و جهان به چه میزان است

آرایشگری یکی از بهترین شغل های حال حاضر است که درآمد آن بسته به نوع کارکرد آرایشگر و خدماتی که ارائه می دهد دارد. مطمئنا کسی که فقط اصلاح مو انجام می دهد با کسی که تمام خدمات آرایشگری را انجام می دهد، از حقوق و درآمد یکسانی برخوردار نیست، ولی مطمئنا به اندازه هزینه ای که آرایشگران در ماه انجام می دهند، می تواند سود بسیار زیادی کسب کنند. این که درآمد شغل آرایشگری بسیار بالاست از کسی پوشیده نیست، ولی همه ما نمی دانیم که به چه اندازه می توان از شغل آرایشگری کسب درآمد کرد.

درآمد آرایشگری مردانه در اتحادیه اروپا و آمریکا

به عنوان یک آرایشگر جوان در کشورهای اروپایی، پس از اتمام دوره های آموزش خود می توانید انتظار داشته باشید که روزانه حدود ۴۰ تا ۶۰ یورو حقوق دریافت کنید. البته گرایش آرایشگری شما نیز مهم می باشد اما این رقم به عنوان پایه در نظر گرفته شده است. همان طور که

گفته شد میزان درآمد آرایشگر بستگی به نوع خدماتی که ارائه می دهد دارد.  در آمریکا نیز ​​آرایشگران سالانه حدود ۳۵۰۰۰ دلار درآمد کسب می کنند که دامنه تغییرات آن بین سی هزار تا چهل هزار دلار است. این مورد بدان معنا است که بیشتر آرایشگران در هر ساعت حدود ۱۴ تا ۱۸ دلار یا تقریباً ۱۱۰ تا ۱۵۰ دلار در روز بر اساس ۸ ساعت کار درآمد کسب می کنند.

درآمد آرایشگری در ایران

در ایران نیز همانند سایر کشور های نام برده شده اگر مایل هستید تا از طریق آرایشگری به سرمایه بالا دست یابید، نیاز است تا حرفه ای باشید. برای این مورد در گام اول می بایست در دوره های آموزشگاه آرایشگری شرکت کنید و مدرک معتبر خود را نیز کسب کنید. سپس توصیه می شود بعد از کسب مدرک از آموزشگاه آرایشگری معتبر، وقت آن است که به عنوان کارآموز در یک آرایشگاه نیز شروع به کار کنید و تجربیات خود را افزایش دهید و در نهایت یک صندلی اجاره کنید و اگر سرمایه قابل توجهی داشته باشید می توانید آرایشگاه خود را تاسیس کنید.

در ایران یک آرایشگر متوسط که دوره های تخصصی را نیز پشت سر نگذاشته است، می تواند در حدود ۴ الی ۵ میلیون تومان به صورت ماهانه کسب درآمد نماید. حال هر اندازه که تخصص آرایشگر در زمینه های مختلف آرایشگری بالا باشد قطعا درآمد وی نیز بیشتر می شود اما به طور کلی برای داشتن درآمد بالا به ۴ فاکتور مهم بستگی دارد

  • میزان تحصیلات آرایشگر   
  • میزان تخصص و مهارت آرایشگر  
  • محل برپایی سالن زیبایی
  • تعداد مشتریان

اگر شخصی بتواند به هر ۴ مورد دست یابد، در این صورت درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان در ماه را می توان برای وی متصور گردید.

تاسیس آرایشگاه چگونه است؟

آموزشگاه آرایشگری

تاسیس آرایشگاه کاری ساده ای نیست و قبل از اینکه فکر تاسیس آرایشگاه داشته باشید باید مراحل زیادی را طی کنید تا بتوانید در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کنید. اگر مراحل زیرا انجام بدهید بدون شک در حرفه آرایشگری موفق می شوید.

ابتدا در مورد حرفه آرایشگری اطلاعات کافی کسب کنید با چند آرایشگر در مورد حرفه آرایشگری صحبت کنید. سپس اگر مبتدی هستید حتما در دوره های آموزشی آرایشگری شرکت کنید تا تجربیات لازم را کسب کنید. با شرکت در آموزشگاه آرایشگری در تمام زمینه های آرایشگری از صفر تا صد آشنا می شوید همچنین بعد از سپری کردن دوره آموزشی، مدرک معتبر برای شما صادر می شود که با داشتن مدرک معتبر، خیلی راحتتر جذب بازار کار می شوید و شانس استخدام شدن شما به عنوان کارآموز یا آرایشگری حرفه ای بیشتر می شود. بعد از کسب کردن مدرک به عنوان کارآموز در یک آرایشگاه مشغول به کار بشوید و سپس یک صندلی اجاره کنید. اگر سرمایه کافی برای تاسیس آرایشگاه داشته باشید به اتحادیه آرایشگران محله خود مراجعه کنید و مراحل قانونی را برای کسب مجوز را طی کنید.

همچنین مکان و موقعیت آرایشگاه نقش بسیار زیادی در در آمدزایی شما خواهد داشت که برای انتخاب کردن آن باید به چند نکته توجه داشته باشید :

آرایشگاه خود را در مکانی پر رفت و آمد و یا نزدیک به فروشگاه هایی که اغلب تردد زیاد است، افتتاح کنید. سعی داشته باشید محلی را برای افتتاح آرایشگاه خود پیدا کنید که دسترسی آسان داشته باشد. پر ترافیک بودن و یا نبود پارکینگ در نزدیکی آرایشگاه هم باعث عدم انتخاب آرایشگاه توسط مشتریان شما می شود.

مکانی را انتخاب کنید که سالن های دیگری در نزدیکی آن وجود نداشته باشد و یا این که فاصله بین آرایشگاه ها با هم زیاد باشد .در غیر این صورت اگر رعایت نکنید امکان دارد تبلیغات شما تاثیر خود را به سالن رقیب نشان بدهد و همواره در افزایش مشتری های جدید ناکام بمانید.

در انتخاب مکان آرایشگاه خود باید به سبک و متراژ آن مکان و هم چنین دکوراسیون آن نیز دقت کنید تا سالن خود را به زیبایی هرچه تمام تر بچینید ، در انتخاب وسایل و ست کردن آن و هم چنین تمیز بودن سالن خود نیز باید توجه ویژه ایی اشته باشید به دلیل آن که باید این موضوع را به خاطر بسپارید که برای مشتریان شما تمیز بودن و آراسته بودن محیط آرایشگاه بسیار مهم است ،پس به آن دقت کنید.

عوارض شغل آرایشگری چیست؟

آرایشگری می تواند کاری سخت و یا سرگرم کننده باشد این بستگی به میزان علاقه تان دارد. کسانی که این حرفه را با آگاهی انتخاب کرده اند سختی های کار را بخشی از روال عادی می دانند. آرایشگری یک کار تمام وقت است که حتی در تعطیلات نیز نمی توان آن را تعطیل کرد. اگر چه تعیین ساعات کاری آرایشگرها به عهده خودشان است اما همه سالن ها و آرایشگاه های مردانه و زنانه در بیشتر روزهای سال و تا شب فعالیت دارند.

از ساعات طولانی کار آرایشگاه های مردانه که بگذریم یک موضوع بسیار جدی وجود دارد. از آنجایی که این حرفه مستقیم با افراد زیادی سر و کار دارد، امکان سوء تفاهم و تنش نیز زیاد است. اصل مهم در حرفه آرایشگری جلب رضایت مشتری است. فراموش نکنید همه خدماتی که در یک آرایشگاه ارائه می شود با هدف راضی نگهداشتن مشتری است بنابراین یک چالش دشوار در این حرفه دیده می شود. اگر بخواهیم به طور خلاصه معایب بزرگ حرفه آرایشگری شامل موارد زیر می شود :

  • ساعات کار نامعلوم
  • خطر سلامتی
  • خستگی زیاد
  • تامین وسایل با هزینه زیاد

جمع بندی

 با رعایت و آگاه بودن به موارد فوق، شک نداشته باشید که می توانید در رشته آرایشگری موفق بشوید. همین که وارد آموزشگاه آرایشگری می شوید می توانید تجربیات خود را افزایش بدهید و حتی توسط آموزشگاه ها جذب بازار کار نیز می شوید. آموزشگاه آرایشگری رویش هنر مسیر را برای عزیزانی که قصد دارند در این حرفه قدم بگذارند را هموار کرده است و با رعایت موارد فوق در کوتاه ترین زمان از یک آرایشگر مبتدی به آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *