آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۹ مدل بینظیر سبیل ۲۰۲۲ + تصویر

۹ مدل بی نظیر سبیل ۲۰۲۲ + تصویر

سبیل مردانه از زمان ‌های قدیم تاکنون نشانه ‌ای برای ابهت مردان به شمار می‌رفته ‌است. اما با گذشت زمان و تحول روزانه در صنعت مد و فشن، مدل های سبیل جدیدی خلق شده اند که می توانند ظاهر شما را به کلی تغییر بدهند. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر ۹ مدل سبیل را همراه با نحوه مراقبت از آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع مدل سبیل

مدل سبیل دسته دار

مدل سبیل

سبیل مردانه دسته دار که از قرن نوزدهم سرچشمه گرفته نوع دیگری از سبیل است که با دسته‌ های پر شکوهش، دسته ‌های پیچ خورده دوچرخه ‌های کورسی را به یاد می‌آورد. با این سبیل ‌های دسته‌ دار فقط یک پیپ و یک اسب از قرن نوزدهم کم خواهید داشت. این سبیل با سبک متشخص و محترمانه خود، برای آقایانی که از چهره کابویی مربعی برخوردارند انتخاب مناسبی است.

برای اینکه بتوانید سبیل دسته دار داشته باشید مراحل زیر را انجام بدهید :

ابتدا بگذارید تا سبیل شما رشد کرده و تا به انتهای لب های برسد. سپس مو های کنار لب خود را کمی کوتاه کنید تا مو های کناره لب باریک بشوند. در نهایت برای اینکه مو های کناره لب خود حالت حلقه ای بدهید، آنها را دور یک مداد یا قلم بچرخانید تا حالت حلقه ای به خود بگیرد.

مدل سبیل شورون

مدل سبیل

شهرت اين مدل سبيل در ميان هنرمندان از طريق بازيگري مشهور آمريكايي تام سلك به وجود آمد. رشد اين نوع از سبيل ممكن است چند ماه طول بكشد. اين مدل سبيل نه كاملا، اما نسبتا مرتب و منظم است و از پريشاني و آشفتگي دور است. اين نوع از سبيل بر خلاف ظاهر زمخت خود چهره اي آرام و مردانه به وجود مي آورد. نكته مهم در مورد اين نوع از سبيل اين است كه بايد در نظر بگيريد كه مدل موي شما با اين مدل هماهنگ باشد و از اين مدل نمي توان با هر مدل مويي استفاده كرد. همچنين اين نوع از سبيل براي كساني كه جنس موي سبيل آن ها صاف است توصيه مي شود.  اگر جنس موهای سبیل شما خشن است، مدل سبیل شورون می تواند آنها را مرتب تر نشان بدهد. برای اینکه بتوانید سبیل های خود را به مدل شورون تبدیل کنید باید از رشد مو های سبیل بر روی لب، جلوگیری کنید و مرتب کوتاه کنید. این مدل سبیل شورون یکی از معروف ترین مدل های سبیل به شمار می آید.

سبیل کابوی

سبيل كابوي را مي توان نسخه بزرگتر و شلوغ تري براي سبيل شورون دانست. فرق آن با سبيل شورون اين است كه سبيل كابوي كمي نامرتب تر و پرتر و اصلاح نشده تر به نظر مي رسد. سعي كنيد براي اصلاح اين مدل سبيل از قيچي استفاده كنيد و به هيچ وجه مقدار زيادي از آن را كوتاه نكنيد. شهرت اين مدل سبيل در ميان هنرمندان از طريق بازيگري ران سوانسون در مجموعه تلویزیونی پارکها و تفریح به وجود آمد.

سبیل شیرماهی

مدل سبیل

سبیل شیرماهی در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ از محبوبیت زیادی در بین مردان برخوردار بود. از دانشمندان گرفته تا فیلسوفان تا سیاستمداران اغلب از ظاهر ناهمواری که سبک ایجاد می کرد ، طرفداری می کردند. مدل سبیل شیرماهی ترکیبی از مدل های کابوی و دسته دار می باشد. برای اینکه سبیل شیرماهی داشته باشید بگذارید مو سبیل در دور و روی لب رشد کند. همچنین برای اینکه سبیل شیرماهی شیک و زیبایی داشته باشید باید حداقل به مدت ۳ ماه صبر کنید.  البته مدت هايي كه براي رشد هر مدل بيان مي شود، براي هر شخص متفاوت و بسته به سرعت رشد موهاي صورت افراد مختلف است. تدی روزولت (رئیس جمهور آمریکا) و فردریش نیچه از جمله کسانی بودند که مدل سبیل شیرماهی داشته بودند.

مدل سبیل هرمی

مدل سبیل هرمی پیچیده با پایه گسترده ای است که با رسیدن به بینی کمی باریک می شود. اگر این مدل به درستی اصلاح شود یکی از چالش برانگیزترین انواع سبیل مردانه و کوتاه محسوب شده که نیازی به رشد ندارد. دم هرم تقریبا در هر شکل صورت خوب به نظر می رسد و مرز های آن به راحتی با یک صاف کننده دقیق حفظ می شود. سبیل هرمی برای هر فرم صورت مناسب می باشد.

سبیل مدادی

مدل سبیل

یکی از انواع سبیل مردانه که برگرفته از سبک مداد های باریک بوده و مورد علاقه بزرگان واقعی مانند ارول فلین و دیوید نیون بود. این سبیل  تقریبا برای هر نوع صورت با حالت طبیعی مناسب است. در واقع یکی از سبک های سبیل برای موهای نازک نیز می باشد. اگر تصمیم به استفاده از این نوع سبیل در چهره خود دارید، ابتدا مطمئن شوید که کمد لباستان لبریز از لباس‌های کلاسیک است.

مدل سبیل نعل اسبی

مدل سبیل

سبیل نعل اسبی برخلاف سبیل ‌های دسته دار و یا فومانچویی، کلاس بالایی ندارد. در واقع سبیل نعل اسبی نسخه غیر متمدنانه سبیل‌ ها به شمار می‌رود. به احتمال زیاد آخرین باری که با این نوع سبیل برخورد داشته ‌اید در چهره هالک هوگان یا یکی دیگر از برادران کشتی گیرش بوده ‌است. این مدل سبیل یکی از استایل‌های مطرح امسال به شمار می‌رود که به شدت در بین جوانان محبوبیت پیدا کرده‌است. سبیل نعل اسبی انتخاب مناسبی برای چهره‌ های گرد و مربعی است و به کشیدگی چهره کمک می‌کند. ترکیب این مدل سبیل با گذاشتن ریش، ترکیبی فوق العاده می شود.

سبیل فو مانچویی

در حقیقت مدل سبیل فو مانچویی یک نسخه نازک و باریک تر از سبیل دسته دار می باشد.  این سبیل که از سری داستان ‌های تبهکارانه ساکس روهر نویسنده انگلیسی الهام گرفته شده به معنای واقعی شرارت را به چهره می‌آورد. بنابراین اگر شما هم ترجیح می‌دهید شخصیت شروری از خود به نمایش بگذارید، مدل سبیل فومانچویی به شما پیشنهاد می کنیم. این سبیل انتخاب مناسبی برای افراد سلطه جو به شمار می‌رود.

مدل سبیل دالی

مدل سبیل دالی یکی از خیره کننده ترین مدل های سبیل مردانه به شمار می رود که شباهت زیادی به مدل سبیل دسته دار دارد. سبیل دالی به صورت های مستطیلی یا بیضی شکل به بهترین شکل دیده می شود.

روش های رشد و مراقبت از سبیل

مدل سبیل

برای جلوگیری از بوی نامطبوع و کثیفی سبیل، حداقل دو بار در هفته سبیل های خود را با استفاده از شامپو مرغوب بشویید. همچنین هنگام شستشو از مالش دادن بیش از حد سبیل خودداری کنید زیرا ممکن است سبیل حالت اولیه خود را به طور کلی از دست بدهد یا برخی از فولیکول مو از بین بروند همچنین بهترین زمان برای حالت دادن به سبیل، بعد از شستشو آن می باشد زیرا مو ها تمیز و پاک هستند بنابراین راحت تر می شود به آنها حالت داد. اما به یاد داشته باشید که ابتدا خوب سبیل های خود را خشک کنید.

مرطوب نگهداشتن پوست صورت و سبیل

اگر از پوست مو سبیل به درستی مراقبت نشود، در نهایت مو های سبیل خشک و شکننده خواهید داشت که حالت دادن به آن بسیار دشوار است. بنابراین در طول هفته حداقل ۲ بار کرم مرطوب کننده صورت را اطراف سبیل و دور لب خود بمالید و بعد از چند ساعت، صورت خود را کاملا با آب بشویید و خشک کنید تا صورت و پوست مرطوبی داشته باشید. برای داشتن سبیلی خیره کننده باید به آن اهمیت ویژه ای بدهید.

روغن مو و تاثیر آن بر روی سبیل

سعی کنید روزانه روغن مو را بر روی سبیل های خود بمالید تا بتوانید خیلی راحت تر به آنها حالت بدهید. روغن مو مانند کرم صورت به نرم شدن پوست و مو کمک کرده و در نهایت مو های شما انطعاف پذیر می شوند و می توانید خیلی راحت تر به آنها حالت مد نظر خود را بدهید. همچنین میزان استفاده از روغن مو، به ضخامت مو و نوع پوست شما بستگی دارد.

سبیل خود را روزانه شانه کنید

بعد از استفاده از روغن مو بر روی سبیل، اکنون وقت آن رسیده است که با استفاده از شانه مخصوص، سبیل های خود را شانه کنید. همچنین شانه باید دندان های ریز داشته باشد و سعی کنید از شانه های مخصوص سبیل استفاده کنید. شانه روزانه بعد از استفاده از روغن مو، حالت دادن به سبیل را آسان کرده و در نهایت می توانید مدل مد نظر خود را روی سبیل اعمال کنید. همچنین به یاد داشته باشید قبل از کوتاه کردن سبیل، ابتدا تمام صورت خود را کاملا خشک کنید تا بهتر بتوانید سبیل خود را اصلاح کنید.

از آرایشگران برای حفظ استایل سبیل خود کمک بگیرید

مدل سبیل

اگر حفظ استایل سبیل خود برای شما دشوار شده است، بهتر است از آرایشگران ماهر کمک بگیرید تا بتوانند برای حفظ حالت سبیل، شما را راهنمایی کنند. همچنین اگر قصد دارید مدل سبیل جدیدی را امتحان کنید به شما توصیه می کنیم که برای اولین بار به آرایشگاه مراجعه کنید و در مورد نکات مربوط به نگهداری از سبیل آشنا بشوید.

جمع بندی

با داشتن سبیل شیک و زیبا می توانید تمام نظر ها را به خود جلب کنید و بدون شک برای داشتن سبیل خیره کننده باید به طور روزانه به سبیل خود اهمیت بدهید. گر بار اول است كه قصد داريد سبيل بگذاريد يک پيشنهاد براي شما داريم. بهتر است براي رفع حس جلب توجه منفي نسبت به تغييرات ناگهاني در ظاهرتان و يا خاص بودن مدل سبيل، از ته ريش در كنار سبيل مورد علاقه تان استفاده كنيد. البته اين پيشنهاد براي كساني است كه موي صورتشان كامل و پرپشت است و به كساني كه موهاي صورتشان در بعضي قسمت هاي صورت رشد ندارد يا رشد كمتري دارد، اصلا توصيه نمي شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *