آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۲۷ گام برای سفید کردن مو در خانه + دستورالعمل

رنگ کردن مو ها از جمله سفید کردن مو راه های متعددی دارد اما اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان موهای روشن تر و سفید تری داشته باشید ابتدا باید به چند نکته حیاتی مراقبت از مو آشنا باشید تا هنگام رنگ کردن دچار مشکلی نشوید. همان طور که می دانید برای رنگ کردن موهایتان برای اولین بار نیاز دارید موهایتان را دکلره کنید تا بتوانید هر رنگی که دوست دارید برای موهایتان اعمال بکنید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر به چندین گام برای سفید کردن مو می پردازیم.

دکلره چیست ؟

دکلره یا بلیچینگ به روشی گفته می‌شود که طی آن رنگدانه های مو، رنگ طبیعی خود را از دست می دهند و به همین دلیل می توان بر روی آن هر رنگی را پیاده کرد. در واقع با دکلره کردن موها، می توان رنگ تارهای مو را از بین برده و هرگونه رنگ روشن یا فانتزی را بر روی موها پیاده نمود.

روش های مراقبت از مو قبل از دکلره کردن

سفید کردن مو

قبل از اینکه به فکر سفید کردن مو باشید، از سلامت بودن موهایتان اطمینان حاصل کنید و تا حد ممکن از مواد شیمیای، حرارت بالا و استفاده از شامپو و نرم کننده های بی کیفیت دوری کنید. برای اینکه فرآیند دکلره کردن به موهایتان صدمه نزند باید موهای سالمی داشته باشید. همچنین اگر احساس کردید که موهای خشک، ضعیف و شکننده ای دارد مدتی برای ترمیم موهایتان در نظر بگیرید به راحتی با استفاده از روغن های نارگیل و آرگان موهایتان را مرطوب کرده و از استفاده بیش حد از سشوار و اتو مو اکیدا خودداری کنید.

مواد شیمیایی روی موهایتان استفاده نکنید

سفید کردن مو

برای اینکه بهترین نتیجه برای سفید کردن مو خود کسب کنید بهتر است از دو هفته قبل از هیچ محصول شیمیایی استفاده نکنید زیرا موهای سالم در برابر فرآیند دکلره مقاوم تر می باشند و در نهایت آسیبی به موهای شما وارد نمی شود.

استفاده از روغن نارگیل را فراموش نکنید

حداقل ۳ ساعت قبل از سفید کردن مو (دکلره کردن) موهایتان را با روغن نارگیل ماساژ داده و همچنین لازم نیست موهایتان را بشویید.

در صورت امکان برای کسب کردن بهترین نتیجه بهتر است شب قبل دکلره کردن موهایتان را با روغن نارگیل آغشته کنید. حتی برخی از آرایشگران حرفه ای معتقد هستند که وجود روغن نارگیل بر روی پوست سر روند دکلره کردن را راحت تر می کند. روغن نارگیل از مولکول بسیار کوچکی ساخته شده که به راحتی به ساقه مو نفوذ کرده و میزان رطوبت مو را تنظیم می کند. روغن نارگیل علاوه بر مرطوب کردن موی سر، فواید دیگری مانند تامین درخشش و لطافت مو نیز دارد. همچنین ضد شوره سر عمل کرده و رشد مو را سرعت می بخشد.

شامپو و نرم کننده خود را با دقت تهیه کنید

از شامپو و نرم کننده ای استفاده کنید که علاوه بر حفظ رطوبت طبیعی مو، رشد و رطوبت موهایتان را چند برابر کند. همیشه سعی کنید شامپو و نرم کننده های خود را از فروشگاه معتبر خریداری کنید و همچنین به نظرات دیگران نیز توجه داشته باشید.

از استفاده بیش حد از سشوار و اتو مو اجتناب کنید

سفید کردن مو

تا حد ممکن از سشوار و اتو مو برای حالت دادن به موهایتان و یا خشک کردن مو ها دوری کنید. گرما باعث ضعیف شدن فوکیل مو ها می شود و در نهایت موهای شکننده و نازکی خواهید داشت. همچنین هیچ وقت حوله را بر روی سرتان نکشید این گونه آسیب شدیدی به موهایتان وارد کرده اید. بهتر است برای خشک کردن موها، اجازه دهید تا خودشان خود به خود خشک شوند یا از حوله مایکروفایبر استفاده کرده و موهای خود را لایه حوله قرار داده و به آرامی موهایتان را خشک کنید. همچنین اگر مجبور هستید تا به موهایتان حالت بدهید می توانید از باد سرد سشوار یا روغن های نارگیل و یا آرگان استفاده کنید.

برای سفید کردن مو، پودر دکلره تهیه کنید

سفید کردن مو

بهتر است محصولات آرایشگری و زیبایی خود را از یک سالن زیبایی معتبر خریداری کنید. برای شروع پودر دکلره با کیفیتی خریداری کنید. پودر دکلره انواع مختلفی دارد به همین دلیل به نکات زیر توجه داشته باشید و با توجه به جنس موهایتان پودر دکلره مناسب را تهیه کنید :

پودرهای دکلره سفید : این نوع پودرها جهت موهای حساس، نازک و شکننده استفاده می شوند و عملکرد ضعیف تری نیز دارند.

پودر دکلره آبی : این نوع پودر دکلره جهت موهای طبیعی و سالم استفاده می شود و قوی تر از پودر دکلره سفید است. به طور کلی معمولا به این شکل است که اگر موها رنگ تیره داشتند از پودر بیرنگ کننده آبی و در صورتی که رنگ موها روشن تر باشد می توان از پودر بیرنگ کننده سفید استفاده کرد. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از سوختگی و پوسیدگی مو در هنگام دکلره مدام موها را کنترل نمایید و مقاومت آنها را بررسی کنید. اگر قسمتی از مو را جدا نمودید و کش آمد، می بایست بلافاصله موها را شسته و خشک نمایید.

تهیه کردن یک کرم اکسیدان با کیفیت

سفید کردن مو

برای سفید کردن مو به اکسیدان نیز نیاز دارید تا با پودر دکلره ترکیب شوند. کرم های اکسیدان بین شماره ۱۰ تا ۴۰ به فروش می رسند که هرچه شماره محصول بالا تر باشد زود تر موهای شما را روشن تر می کند و البته صدمه بیشتر نیز به موها وارد می کند. به همین خاطر بسیاری از میکاپ آرتیست ها پیشنهاد می کنند که از کرم های اکسیدان شماره  10 تا ۲۰ استفاده کنید. ممکن است زمان بیشتری مواد بر روی سر شما باشد اما نسبت به شماره ۴۰ صدمه کمتری به موهایتان وارد می کند.

همچین اگر موهای نازک و شکننده ای دارید بهتر است از اکسیدان شماره ۱۰ استفاده کنید و اگر موهای تیره و سالمی دارید ممکن است به اکسیدان شماره ۳۰ یا ۴۰ لازم شود.

برای سفید کردن مو، خریداری تونر را فراموش نکنید

سفید کردن مو

تونر مو یک محصولی است که برای خنثی کردن موهایی با تن نارنجی و زرد برنجی که بر روی موهای سفید ایجاد شده است، به کار می رود. عموما رنگ تونر مو، آبی یا بنفش است و برای موهایی که به هر دلیل سفید شده اند جهت تغییر رنگ به خاکستری، گرد و خاکی یا به رنگ پلاتین، مورد استفاده قرار می گیرد و رنگی طبیعی به موها انتقال می دهد. با تونر مو، همیشه موهایی سالم تر و درخشان تر خواهید داشت.

تونرها برای تغییر دادن رنگ های باقی مانده به کار می روند نه اینکه سایه ای برای آنها ایجاد نمایند. منظور از این حرف این بوده که تونر مو، برای موهایی که به رنگ بلوند و یا سفید بوده است کاربرد دارد و در صورتی که موهایی سیاه و تیره دارید، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شامپو و نرم کننده متناسب با موهای دکلره شده تهیه کنید

سفید کردن مو

همیشه سعی داشته باشید با توجه به جنس و نوع موهایتان، شامپو و نرم کننده تهیه کنید اینگونه حفاظت و کنترل رطوبت موهایتان بسیار راحت تر می شود. همچنین قبل سفید کردن مو چند دستکش و یک حوله تمیز داشته باشید تا از پاشش مواد جلوگیری شود. همین طور برای جلوگیری از سوختگی شیمیایی دست، از دستکش استفاده کنید.

پودر دکلره را در یک ظرف پلاستیکی بریزید

با استفاده از یک قاشق پلاستیکی نیز به طور مساوی پودر دکلره را داخل ظرف پخش کنید. همچنین برای مقدار ترکیب اکسیدان با پودر دکلره به دستورالعمل جعبه اکسیدان توجه داشته باشید. به طور کلی باید اکسیدان و پودر دکلره را با مقدار مساوی ۱ : ۱ ترکیب کنید.

اکسیدان را به پودر دکلره اضافه کنید

سفید کردن مو

اکنون کرم اکسیدان را به پودر دکلره اضافه کنید همان طور که گفته شد میزان ترکیب اکسیدان با پودر دکلره مساوی ۱:۱ می باشد. همیشه سعی کنید مقدار اکسیدان کم کم به پودر دکلره اضافه کنید.

مخلوط اکسیدان و پودر دکلره را به موهایتان بمالید

قبل از اینکه قصد سفید کردن مو داشته باشید بهتر است موهای خود را ۲۴ ساعت قبل از سفید کردن ، نشویید اینگونه موهایتان چربی طبیعی خود را حفظ کرده و آسیب کمتری به موهایتان وارد می شود. اکنون با استفاده از یک برس رنگ، مخلوط اکسیدان با پودر دکلره را به موهایتان بمالید برای اینکه بتوانید مخلوط به دست آماده را راحت تر بین موهایتان پخش کنید باید مواد را از ساقه مو پخش کرده همچنین با استفاده از گیره می توانید موهایتان را به چند پخش تقسیم بندی کرده و راحت تر تمام مناطق سر خود را با مواد دکلره آغشته کنید.

موهایتان را با مشما فریزر کاملا بپوشانید

سفید کردن مو

همان طور که مواد دکلره در حال سفید کردن مو ها هستند امکان دارد شروع به احساس خارش و سوزش کردن سر به شما دست دهد که این موارد طبیعی هستند. اگر سوزش و گزگز کردن آن بیش از حد می باشد موهایتان را بشویید و هفته بعد دوباره فرآیند دکلره کردن مو را انجام بدهید. همچنین هنگامی که مواد دکلره روی موهایتان می باشد به هیچ عنوان با سشوار به موهایتان حرارت ندهید این گونه ممکن است دچار ریزش شدید مو بشوید.

رنگ موهایتان را بررسی کنید

سفید کردن مو

پس از ۱۵ دقیقه بعد از اعمال مواد دکلره به سرتان، رنگ موهایتان را بررسی کنید. با یک اسپری آب ناحیه کوچکی از موهایتان را بشویید و رنگ موهایتان را بررسی کنید. اگر موهایتان همچنان تیره می باشد مواد دکلره بیشتری بر روی سرتان بمالید.

مواد دکلره را بیش از ۵۰ دقیقه بر روی سرتان رها نکنید

مواد دکلره از مواد شیمیایی فوق العاده قوی تولید می شوند که قدرت حل کردن کامل موی سر را دارند بنابراین مواد دکلره نباید بیشتر از ۵۰ دقیقه بر روی سر شما باقی بماند. اگر مواد دکلره بیش از ۵۰ دقیقه بر روی موهایتان باشد، موهایتان کاملا ریزش می کند بنابراین این موضوع را جدی بگیرید.

سرتان را بشویید

سفید کردن مو

اکنون موهای خود را با آب نسبتا سرد بشویید و اجازه دهید تا مواد سفید کننده مو کاملا از بین برود. حال مثل همیشه موهایتان را با استفاده از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای دکلره شده بشویید و با استفاده از حوله خشک کنید. اگر موهای شما بلوند روشن شده است می توانید از تونر مو برای سفید کردن مو استفاده کنید. اگر موهایتان همچنان تیره است باید دوباره موهایتان را دکلره کنید.

مراحل استفاده از تونر مو

همانند دکلره کردن مو شما به دستکش، برس رنگ و حوله نیاز دارید. می توانید بلافاصله از دکلره کردن مو، از تونر مو نیز برای سفید کردن مو استفاده کنید فقط در ابتدا از خشک بودن موهایتان اطمینان حاصل کنید. همچنین برای اینکه رنگ سفید موهایتان تیره نشود باید هر چند هفته یکبار از تونر مو استفاده شود.

تونر مو را با اکسیدان ترکیب کنید

مطابق دستورالعمل جعبه تونر مو مقدار لازم تونر را با اکسیدان مخلوط کنید. معمولا نسبت ترکیب تونر مو با اکسیدان ۱ : ۲ می باشد.

تونر مو را به موهایتان بمالید

سفید کردن مو

با استفاده از یک برس رنگ همانند دکلره کردن موها، موهایتان را به تونر مو آغشته کنید. همچنین برای پخش کردن بهتر مواد تونر، پیشنهاد می کنیم موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید.

موهایتان را با مشما پلاستیکی بپوشانید

سفید کردن مو

اجازه دهید تا ده دقیقه تونر مو، بر روی موهایتان بماند تا موهایتان کاملا سفید شود.

هر ۵ دقیقه یکبار رنگ موهایتان را چک کنید

با توجه به کیفیت و قدرت تونر مو امکان دارد ۱۰ الی ۱۵ دقیقه برای سفید کردن مو زمان لازم باشد بنابراین هر ۵ دقیقه یکبار رنگ موهایتان را چک کنید تا موهایتان کامل رنگ آبی نشود.

سرتان را خوب بشویید

موهای خود را با آب تقریبا سرد شسته و به طور معمول از شامپو و نرم کننده استفاده کنید و در نهایت موهای خود را با یک حوله خشک کنید.

رنگ موهای خود را بررسی کنید

سفید کردن مو

اکنون رنگ موهایتان را بررسی کنید به طور معمول اگر به درستی موارد فوق را انجام داده باشید اکنون موهای شما کاملا سفید می باشد. اگر قسمتی از موهایتان به خوبی سفید نشده است یک هفته صبر کنید دوباره از تونر مو برای سفید کردن مو استفاده کنید.

روش مراقبت از موهای سفید

سفید کردن مو

موهای سفید شده از روش دکلره، موهای آسیب پذیر و شکننده ای می باشند بنابراین با موهایتان ملایم رفتار کرده و عادت های غلط را ترک کنید. استفاده از سشوار و اتو مو را کاملا فراموش کنید و برای حالت دادن موهایتان از روغن های نارگیل و آرگان با استفاده از شانه های دندانه پهن چوبی کمک بگیرید. همچنین اگر احساس کردید موهایتان بیش از حد خشک است از شامپو نیز استفاده نکنید. اما استفاده از نرم کننده به جای شامپو می تواند موثر باشد بنابراین می توانید نرم کننده را جایگزین شامپو کنید.

استفاده از شامپو را به یکبار در هفته کاهش دهید

سفید کردن مو به روش دکلره مو، موها را خشک و شکننده می کند اما با رعایت مواردی میتوانید موهای مرطوب و زیبایی داشته باشید. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که موهایی که دکلره شده است فقط یکبار در هفته از شامپو استفاده شود. همان طور که می دانید شامپو رطوبت موها را گرفته و در نهایت موهای خشک و نازکی خواهید داشت. همچنین برای ترمیم رطوبت مو می توانید از روغن های طبیعی و یا ماسک های مخصوص موهای سفید شده استفاده کنید.

حداقل هفته ای یکبار از نرم کننده استفاده کنید

همان طور که در قبل نیز گفته شد استفاده از نرم کننده برای موهای سفید شده بسیار موثر و مفید می باشد بنابراین برای خرید یک نرم کننده مرغوب کم لطفی نکنید.

برای سفید نگهداشتن موهایتان مرتبا از تونر استفاده کنید

سفید کردن مو

باتوجه به جنس و نوع مو، مرتبا برای سفید ماندن موهایتان از تونر استفاده کنید. دو هفته یکبار برای استفاده از تونر مو ایده آل می باشد. دقت داشته باشید از تونر مو نیز بیش از حد استفاده نکنید. همچنین اولین قسمتی از مو که به سرعت رنگ خود را از دست می دهند ساقه مو می باشد و از آنجایی که موهای سر در طول یک ماه ۱.۲۵ سانتیمتر رشد می کنند بهتر است هر ۶ ماه یکبار ساقه ها موهایتان را نیز دکلره کرده تا همیشه موهای سفید و روشن تری داشته باشید.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید اگر برای اولین بار قصد دارید موهایتان را به رنگ های روشن مانند زرد و یا سفید تبدیل کنید، ابتدا باید موهایتان را دکلره کنید. همچنین اگر نکات فوق را قدم به قدم انجام بدهید به راحتی بدون صرف هزینه آرایشگاه می توانید خودتان در خانه موهایتان را سفید کنید. فقط دقت داشته باشید که مواد دکلره را بیش از حد روی موهایتان رها نکنید و قبل از ۵۰ دقیقه آنها را با آب سرد بشویید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *