آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۸ تکنیک برای حالت دادن به مو

 حالت دادن مو  می تواند جذابیت شما را چند برابر کند و یک روش عالی برای نشان دادن شخصیت شما می باشد. به طور کلی داشتن موی زیبا و خوش حالت آرزوی همه‌ی افراد است. امروزه با پیشرفت صنعت مد و فشن حالت دادن مو ها آسان تر شده است اما باید نکاتی را بدانید تا صدمه ای به موهایتان وارد نکنید توجه داشته باشید برای اینکه زیباتر به نظر برسید، هرگز آسیبی به موهای خود وارد نکنید. به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو برای حالت دادن موها، به مرور زمان آسیب های جدی به پوست سر و موهایتان وارد می کند بنابراین تا حد ممکن از سشوار و اتو مو برای حالت دادن مو اجتناب کنید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر ۸ تکنیک حالت دادن مو را بررسی می کنیم.

موهایتان را بشویید

حالت دادن مو

شستن مو ها و استفاده از شامپو و نرم کننده ها با توجه به جنس، ضخامت و نوع موهای سر نکته بسیار مهمی می باشد که همه افراد باید به آن توجه داشته باشند. اگر موهای خشکی دارید هر ۳ روز یکبار موهایتان را کامل بشویید و استفاده از نرم کننده، روغن آرگان و نارگیل را فراموش نکنید. همچنین اگر موهای چربی دارید بهتر است روزانه آنها را بشویید تا چربی پوست سر کنترل شود. به طور خلاصه حالت دادن مو های چرب راحت تر بوده و نیازی به استفاده از روغن های طبیعی نیست.

اما به یاد داشته باشید قبل از حالت دادن مو، ابتدا موهایتان را کاملا بشویید و خشک کنید. با این کار موهایتان شفاف و تمیز تر دیده می شوند.

روش های مراقبت و حالت دادن مو

حالت دادن مو

برای اینکه بتوانید به راحتی حالت مد نظر خود را روی موهایتان اعمال کنید باید روزانه از موهای خود به خوبی مراقبت کنید. اگر موهای پرپشتی دارید بهتر است هر چند وقت یکبار آنها را کوتاه و مرتب نگه دارید همچنین استفاده از شامپو و نرم کننده ها مخصوص جنس موهایتان را فراموش نکنید. سعی کنید با توجه به جنس و نوع موهایتان شامپو، نرم کننده، ماسک مو و روغن های مو را تهیه کنید. به طور مثال اگر موهای کم پشت و شکننده ای دارید بهتر است از محصولاتی که حاوی بیوتین، کلاژن یا کراتین هستند، استفاده کنید تا ریشه موهایتان تقویت شده و  در نهایت موهای سفت و پر پشت تری داشته باشید.

برای حالت دادن مو ها کمتر از سشوار استفاده کنید

حالت دادن مو

سشوار، اتوی مو و بابلیس یکی از پر استفاده ترین لوازمی باشد که برای حالت دادن مو های خود از آن ها استفاده می کنید . این لوازم می توانند در سریع ترین زمان ممکن ، یک استایل و حالت زیبا به موهای شما ببخشند اما بهتر است که بدانید این لوازم بدترین دشمن موی شما می باشند و باعث ایجاد آسیب های جدی خواهند شد. گرما شدید باعث خشک شدن ریشه مو و پوست سر می شود و در نهایت موهای نازک، خشک و شکننده ای خواهید داشت که باعث ریزش مو نیز می شود. بنابراین تا حد امکان برای خشک کردن مو یا حالت دادن مو از اتو مو و سشوار در درجه حرارت بالا استفاده نکنید اما می توانید درجه حرارت سشوار را روی باد سرد گذاشته و به راحتی به موهای خود حالت بدهید. همچنین اگر مجبور هستید تا از سشوار یا اتو مو برای حالت دادن مو ها یا خشک کردن آنها استفاده کنید، بهتر است از ماسک محافظ حرارتی مو استفاده کنید تا از موهایتان در برابر حرارت محافظت کند.

یک شانه چوبی تهیه کنید

الکتریسیته بدترین دشمن مو است ، زیرا اگر در مدت زمان طولانی کنترل نشود ، می تواند مو را شکننده آسیب پذیر کند. شانه های فلزی و شانه های پلاستیکی به این مشهور هستند که هنگام شانه زدن موها ، مقدار زیادی اصطحکاک و الکتریسیته روی مو ایجاد می کنند. سعی کنید موهای خود را به آرامی با هر یک از آن ها شانه کنید و سپس تکه کاغذی را زیر شانه قرار دهید ، متوجه خواهید شد که چگونه موها مانند آهن به آهن ربا، به آن می چسبند. این همان الکتریسیته است. یکی از فواید شانه های چوبی مانع از الکتریسیته مو می شوند ، بنابراین از ریزش و آسیب دیدن مو جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از شانه های پلاستیکی و فلزی باعث ایجاد موخوره نیز می شود زیرا اصطحکاک و الکتریسیته سطح مو را افزایش داده و در نهایت موهای شما به یکدیگر گره می خورند.  شانه های چوبی و با پوست سر شما بسیار نرم و ملایم رفتار می‌کنند، آن را ماساژ می دهند و چربی را در پوست سر پراکنده می کنند. این عوامل از به وجود آمدن شوره در مو جلوگیری خواهد کرد. بنابراین برای حالت دادن مو ها از یک شانه چوبی دندانه پهن استفاده کنید.

جنس و طول مو خود را بشناسید

دانستن ضخامت، جنس، طول و سرعت رشد مو میتواند به شما برای انتخاب مدل مو و نحوه حالت دادن به آن کمک کند. به یاد داشته باشید برای تمامیه مو های کوتاه، متوسط و بلند حداقل چند مدل مو وجود دارد. بنابراین با شناختن جنس و طول موهای خود به راحتی می توانید بهترین مدل مو مدنظر خود را انتخاب کنید همچنین اگر برای انتخاب مدل مو خود دچار مشکلی شده اید می توانید به راحتی از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید تا وی برای شما بهترین مدل مو ممکن را پیدا کند.

متناسب با شخصیت خود موهایتان را حالت بدهید

تلاش برای کپی کردن تک تک مدل مو های جدید بهترین ایده نمی باشد. شما باید متناسب با شخصیت و شغل خود مدل مو مناسبی را انتخاب کنید. هدف از حالت دادن مو ها جذاب تر شدن می باشد بنابراین باید به نوع پوشش، شخصیت و شغل خود نیز توجه داشته باشید تا بتوانید یک ظاهری خلق کنید تا تمام نظر ها را به خود جلب کنید. بنابراین کپی کردن را فراموش کنید و مدل موی مناسب خود را انتخاب کنید.

همچنین قرار نیست هر سبکی برای چهره شما، زیبا به نظر برسد. به عنوان مثال چهره های شکل قلبی با موهای کوتاه خوب به نظر نمی رسد اما با موهای جمع شده جذاب دیده می شوید.

محصولات حالت دهنده مو تهیه کنید

حالت دادن مو

برای فرم دادن به موهای خود از محصولاتی استفاده کنید که مرغوب و باکیفیت باشند. داشتن واکس و سرم مو به همراه شامپو و نرم کننده متناسب با جنس موهایتان، برای حالت دادن مو بسیار ضرروی می باشد.

سرم و واکس علاوه بر تامین مرطوب مورد نیاز پوست سر، باعث انعظاف پذیری مو می شودو در نهایت برای حالت دادن به آنها با استفاده از شانه چوبی راحت تر خواهد بود. همان طورکه می دانید شستشو بیش از حد مو ها، مضر بوده برای اینکه بتوانید موهایتان را خیلی راحت تمیز کنید از شامپو های خشک نیز می توانید استفاده کنید. شامپو خشک به صورت پودر یا اسپری است که با پخش شدن روی مو ها، چربی های اضافی و آلودگی ها را جذب می کند. عمده ترین تفاوت این شامپو ها با شامپو های مایع معمولی این است که در استفاده از شامپو نیازی به شستشو و آب کشی مو ها نیست و به راحتی می توانید موهایتان را تمیز کرده و نیازی به از بین بردن چربی پوست سر نیست.

موهای خود را ببافید

اگر کمی اسپری مرطوب کننده به موهایتان بزنید و سپس بعد از شانه کردن آن را ببافید ، زمانی که بافت موهای خود را باز کنید ، با موهای حالت داری مواجه خواهید شد. بهتر است که بافت مو شب تا صبح روی موی شما بماند و صبح روز بعد بافت مو ها را باز کنید.

سخن آخر

بهترین زمان برای حالت دادن مو ها بعد از حمام و خشک کردن مو ها می باشد. به راحتی می توانید با استفاده از سرم یا واکس مو همراه با شانه چوبی به موهای خود حالت بدهید همچنین می توانید از باد سرد سشوار نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بیش از حد از اتو مو و سشوار با حرارت بالا استفاده کنید زیرا به مرور زمان ریزش مو خواهید داشت. همچنین مواقعی که نمی خواهید موهایتان را با آب بشویید می توانید از شامپو های خشک استفاده کنید تا موهایتان تمیز تر شوند و آخرین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که هیچگاه از شانه های پلاستیکی و فلزی استفاده کنید زیرا باعث گره خوردن مو ها به یکدیگر می شوند و در نهایت موهای شکننده تری خواهید داشت. همچنین تمیز کردن شانه را نیز فراموش نکنید و همیشه شانه خود را تمیز نگهدارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *