آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۲۴ اصطلاح آرایشگری که باید بدانید

در دنیا مد و فشن هر روز اصطلاحات جدیدی خلق می شوند و  خیلی سخت است که با آن همراه باشید، مخصوصا وقتی که اصطلاحاتی را برای اولین بار می ‌شنوید و هیچ درک و تصور خاصی از آن ندارید! همچنین دانستن اصطلاحات آرایشگری می تواند به بر قراری ارتباط بین مشتری و آرایشگر  کمک کند تا مشتری درخواست و مدل مو مد نظر خود را بهتر به آرایشگر منتقل کند. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر ۲۴ اصطلاحات آرایشگری را مورد بررسی قرار می دهیم.

بالیاژ (Balayage)

اصطلاحات آرایشگری

اصطلاحات آرایشگری : بالیاژ (Balayage)

بالیاژ فقط یک رنگ نیست، بلکه تکنیکی است که برای هایلایت کردن مو استفاده می شود و اصل این رنگ مو از فرانسه گرفته شده است و اولین بار در دهه نود میلادی دیده شد. بالیاژ در فرانسه به معنای از این به آن سو حرکت کردن است و همانطور که رنگ ها روی موها در بالیاژ حرکت می کنند که استایلیست ها برای این تکنیک از براش های بسیار ظریف استفاده می کنند و بالیاژ نیز به شما اجازه می دهد که بدون هیچ فویل و سپری کردن زمان اضافه یک هایلایت زیبا را داشته باشید.

شینیون (Chignon)

اصطلاحات آرایشگری

اصطلاحات آرایشگری : شینیون (Chignon)

شینیون کلمه فرانسوی به معنای ” گیس پشت سر ” می باشد. در گذشته شینیون کردن مو فقط در یک مدل خلاصه می شد و آن جمع کردن و بستن مو از پشت سر و به یک شکل ساده و متداول بود. اما امروزه شنیون تبدیل به یک هنر و تکنیک در آرایش مو تبدیل شده است. به طوری که آرایشگران حرفه ای بخش بزرگی از هنر آرایشگری خود را در این روش نشان داده و به رخ می کشانند. امروز دیگر نمی توان مدل متداول و استانداردی برای شینیون تعریف کرد چون روز به روز به مدل های مختلف آن اضافه می شود. در واقع این هنر می تواند از نظر مدل نامحدود باشد. چون هر آرایشگری می تواند با ادغام مدل های مختلف و ترکیب آن با خلاقیت خود، مدل جدید و خاصی را ارائه دهد. حتی با ترکیب مدل هایی از بافت مو می توان مدل های جدید و کاملا خاصی ایجاد کرد.

فید (Fade)

اصطلاحات آرایشگری : فید (Fade)

سایه زنی موی مردانه (Fade) یکی از تکنیک های پر طرفدار است که جوان ها به آن علاقه بیشتری نشان می دهند. به طور کلی همه مدل های کوتاهی مو که در اطراف سر کوتاه تر هستند، سایه زنی، محو کردن یا مدل موی fade نامیده می شوند. در این مدل همیشه سمت بالای سر، اندازه موها بلندتر از طرفین است. انواع فید تزئینی و ساده با تنوع زیاد وجود دارد. روش و مسلط بودن آرایشگر در پیاده کردن این مدل مو بسیار مهم است.

اغلب مدل های سایه زنی بسیار کوتاه هستند و حتی گاهی موهای کنار سر از ته اصلاح می شود. به این ترتیب هر گونه تغییر در طول موها و بلندی و کوتاهی آن به نوعی فید کردن به حساب می آید.

اورلاینینگ (Over Lining)

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری عموما برای زیباسازی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک، بیرون لب ها به کمک مداد لب خط کشی شده و سپس درون آن با رژلب تکمیل می گردد. با این کار می توان لب های پر تر و جذاب تری داشت. البته در زمان استفاده از این تکنیک می بایست دقت داشت که بیش از حد مجاز از خط لب فراتر نرفت. زیرا این کار موجب می شود تا چهره مصنوعی شود.

مدل مو لایه ای (Layers)

اصطلاحات آرایشگری

اصطلاحات آرایشگری : مدل مو لایه ای (Layers)

مو لایه ای از انواع مدلهای پرطرفدار در بین خانم ها و دختران جوان به شمار می رود و اگر شما تمایل دارید ظاهری خاص و متفاوت داشته باشید بهتر است از این مدل، برای کوتاه کردن موهای خود استفاده نمایید  .برای کوتاه کردن موها به صورت لایه ای، موها به صورت کوتاه و بلند زده می شوند یعنی قسمت های روی مو ، کوتاه تر می شوند و قسمت های زیرین مو نیز به صورت بلند باقی می مانند در نتیجه قد موهای شما بلند و حجم آن ها نیز بیشتر به نظر می رسد. مدل موی لایه ای همچنین به صورت کوتاه و بلند موجود می باشد که انتخاب کوتاهی مناسب به سلیقه هر شخص بستگی دارد.

رنگ مو آمبره (Ombre Hair color)

اصطلاحات آرایشگری : رنگ مو آمبره (Ombre Hair color)

رنگ مو آمبره یکی از رایج ترین اصطلاحات آرایشگری می باشد که در سال های اخیر میان دختران جوان محبوب شده است. رنگ مو آمبره اینگونه است که رنگ مو، از ریشه های مو تیره و هر چه به نوک و انتهای مو پیش می رویم، رنگ مو روشن تر می شود.

پرم مو (Perm)

اصطلاحات آرایشگری : پرم مو (Perm)

پرم یک واکنش شیمیایی بین کراتین و سیستین است. به همین دلیل ، موهای صاف نرم تر می شوند و بر همین اساس ، فر کردن مو زیبا و راحت تر است. امروزه دختران می توانند از این روش بدون کوچکترین آسیب به موهای خود، مو های خود را فر کنند ، اگرچه مدتی پیش این سرویس به عنوان مضر شناخته شد.

مدل مو پیکسی (Pixie)

اصطلاحات آرایشگری : مدل مو پیکسی (Pixie)

پیکسی مدل مو کوتاهی است که بیشتر در پشت و دور سر کوتاه و در بالای سر کمی بلندتر و دارای چتری خیلی کوتاه می‌باشد. مدل مو پیکسی از انواع مدل کوتاهی موها است که خاص و متفاوت می باشد و این مدل مو مانند سایر کوتاهی موها در انواع مدل های متنوع بلند و کوتاه و خیلی کوتاه و … موجود می باشد.  کوتاهی مو پیکسی از انواع مدل هایی است که امروزه مورد توجه اغلب خانم ها قرار گرفته است و اگر این مدل مو بدرستی انتخاب شود می تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر خانم ها گردد و عیب های موجود در فرم صورت آن ها را تا حدودی پوشش دهد.

فویلینگ

در این روش پس از آنکه آرایش چشم به اتمام رسید و سایه ها ب خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، لازم است تا تمام نقاط خالی بین رنگ ها تکمیل شود. از همین رو، بر روی یک برس، خشک، کمی اسپری آب خواهید زد و آن را بر روی پلک خود می کشید تا سایه ها در یکدیگر ادغام  شده و قوام بیایند.

تونر (Toner)

تونر مو یک محصول مورد علاقه برای بسیاری از افراد محسوب می شود که تناژ زرد و یا نارنجی را روی موهای دکلره شده از بین می برد و معمولاً ردپایی از رنگ بنفش و آبی نیز دارد . زمانی که تونر را به موهای دکلره شده می زنیم ، کمی آن را متمایل به خاکستری ، دودی و یا پلاتینی می کنیم و در نتیجه تناژ موی ما طبیعی تر به نظر خواهد رسید . همچنین باعث سالم تر و براق تر نشان دادن آن می گردد.

مدل مو باب (Bob)

اصطلاحات آرایشگری : باب (Bob)

مدل مو باب  رایج ترین اصطلاحات آرایشگری می باشید همچنین پرطرفدارترین مدل کوتاهی مو زنانه یا برش بلانت بشمار می رود. مدل مو باب یک نمونه ‌ی جذاب ساده از مدل مو است که برای تمام سنین مناسب است. مدل موی باب مارلی بیشتر برای موهای کوتاه و صاف استفاده می‌شود اما ممکن است افرادی که موهای بلند و مجعد دارند نیز این مدل مو را انتخاب کنند، زیرا مدل موی باب جذابیت ظاهر شخص را چندین برابر می‌کند و باعث زیبایی هرچه بیشتر چهره می‌شود.

مدل مو افرو (Afro)

اصطلاحات آرایشگری

اصطلاحات آرایشگری : مدل مو افرو (Afro)

افرو کردن مو، مدل موی معروفی می باشد که دارای فر های ضخیم و بسیار حجیم است.

مدل مو نامتقارن (Asymmetry)

اصطلاحات آرایشگری : مدل مو نامتقارن (Asymmetry)

مدل مو نامتقارن مدل مویی می باشد که مو ها سر طول یکسانی ندارند و قسمتی بلند تر و حجیم تر از قسمت دیگری می باشد.

سشوار کردن مو (Blow Dry)

خشک کردن مو در حالی که آنها دور برسی گرد و زیر پیچیده شده‌اند، اینکار معمولاً باعث حجم دادن به موها می‌شود.

باربر (Barber)

باربر یا آرایشگر، مرد یا زنی است که موها را کوتاه می‌کند. به طور خاص‌تر، باربِر کسی است که موهای آقایان را کوتاه کرده و همچنین ریش‌ها صورت آنها را کوتاه یا اصلاح می‌کند.

مدل مو چتری (Fringe)

اصطلاحات آرایشگری : مدل مو چتری (Fringe)

مدل مو چتری از جمله مدل هایست که همیشه محبوب و پر طرفدار بوده و با گذشت سالها هنوز از جذابیت آن کم نشده است. فرقی ندارد دارای یک مدل مو کوتاه زنانه زیبا هستید یا بلند، مطمئن باشید مدل موی چتری یکی از دسته انواع مختلف مدل مو جذابی است که می تواند زیبایی زیادی را برای شما فراهم کند.

اکستنشن مو (Hair Extesion)

اصطلاحات آرایشگری : اکستنشن مو (Hair Extesion)

اکستنشن های مو ، موهایی هستند که برای افزایش عمق و حجم موهای طبیعی به آن ها اضافه می شوند و دارای انواع مختلفی هستند که می توان با مشاوره و در نظر گرفتن نوع و جنس مو و هزینه بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کرد.

این اکستنشن ها کاملا امن و بی خطر هستند و امروزه افراد زیادی در سراسر جهان به این کار روی آورده اند که علت اصلی این اعتماد آن ها مخفی کردن مشکلاتی مانند ریزش مو ، نازکی و ضعیفی تارهای مو و حتی کچلی است.

استفاده از اکستنشن هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی قادر به استفاده از آن خواهند بود اما باید به نوع برند ها توجه داشته باشند.

مدل مو دم اسبی (ponytail)

اصطلاحات آرایشگری : مدل مو اسبی (ponytail)

به مدل مویی گفته می‌شود که موها در آن پشت سر بسته می‌شود.

استروبینگ

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه دقیقا مخالف کانتورینگ است. در این روش تلاش می شود تا نقاط و زوایا به صورت برجسته نشان داده شوند. عموما از هایلایترها در این روش بر روی نقاطی بهره گرفته می شود که دارای تمرکز نور بیشتری هستند. به طور مثال در بخش استخوان گونه، استخوان ابرو و پل بینی می توان از تکنیک استروبینگ استفاده نمود.

آندرکات (undercut)

اصطلاحات آرایشگری : آندرکات (undercut)

به مدل مویی گفته می‌شود که در آن اطراف مو کوتاه‌تر است و ضخامت و پری کمتری نسبت به موهای بالای سر دارد.

کاسه‌ ای  (Blow cut)

اصطلاحات آرایشگری : کاسه‌ ای  (Blow cut)

مدل مویی قدیمی است که در آن مو به صورت صاف و یک دست دور تا دور سر کوتاه شده و معمولاً بلندی آن تا ابروی است. ظاهر آن مانند نام آن یعنی کاسه شکل است.

ایجاد برش (Cut crease)

این نمونه از اصلاحات آرایشگری برای پوشاندن چین و چروک های پلک به کمک سایه ها اشاره می نماید. در واقع با کمک این روش شما می توانید به کمک سایه های گوناگون و ایجاد برش بین آنها، چین خوردگی های پوست را از بین برده و فرم بهتری به چشم ها ببخشید. برای اینکه این نوع سایه ها دارای تاثیر بهتری باشد، بین خطوط آن برش مشاهده می شود و ادغام سایه ها با یکدیگر انجام نمی گردد.

باید در نظر داشت که با این روش می توان چشمها را بزرگ تر و کشیده تر نمایش داد.

بان (Buns)

اصطلاحات آرایشگری : بان (Buns)

 مدل مو بان ، مدل مویی است که موها به سمت عقب کشیده شده و مانند توپ پشت سر بسته شده است.

کویف (Quiff) 

اصطلاحات آرایشگری

اصطلاحات آرایشگری : کویف (Quiff)

مدل مویی مردانه است که در آن مو به سمت بالا و دور از صورت حالت داده می‌شود. معمولاً اینکار با محصولات مو انجام می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *