آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۳ روش خانگی برای صاف کردن مو مردانه

داشتن ظاهری آراسته نشان دهنده شخصیت است بنابراین اگر به ظاهر خود اهمیت می دهید و قبل از رفتن به جلسات مهم و مهمانی ها ساعت ها جلو آینه در حال صاف کردن مو های خود هستید، می توانید با در نظر گرفتن نکات زیر خیلی آسان تر از قبل مو های خود را صاف و یا به آن ها حالت بدهید در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر به ۳ روش فوق العاده برای صاف کردن مو مردانه می پردازیم.

روش صاف کردن مو مردانه با استفاده از روغن مو و سشوار

صاف کردن مو مردانه

برای صاف کردن مو مردانه خود ابتدا موهایتان را خوب بشویید

حالت دادن و صاف کردن موهای تمیز بسیار آسان تر می باشد و قطعا نتیجه بهتری نیز کسب خواهید کرد بنابراین ابتدا موهای خود را به خوبی ۱ یا ۲ بار بشویید. همچنین اگر موهای فر دارید می توانید از نرم کنندها با کیفیت نیز استفاده کنید. ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید سپس نرم کننده را به موهایتان بمالید، به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کرده سپس موهایتان بشویید و با استفاده از حوله موهایتان را خوب خشک کنید. دقت داشته باشید برای خشک کردن موهایتان از سشوار با حررات بالا استفاده نکنید زیرا آسیب های شدیدی به ریشه مو وارد می کند و موهایتان به مرور زمان خشک و شکننده می شود.

برای نرم کردن موهایتان از روغن آرگان و نارگیل استفاده کنید.

صاف کردن مو مردانه

همیشه برای صاف کردن مو مردانه از روغن های طبیعی استفاده کنید

برای کسانی که موهای خشک و شکننده دارند استفاده از روغن های آرگان و یا نارگیل به شدت توصیه می شود. همچنین با استفاده از این روغن های طبیعی علاوه بر صاف کردن مو مردانه، سرشار از خواص مفید برای پوست و مو می باشد. بنابراین بعد از خشک کردن کامل مو ها مقداری روغن آرگان یا نارگیل بر روی دستان خود بمالید سپس از ریشه تا نوک موهایتان را ماساژ دهید.

خواص روغن آرگان برای مو

  • روغن آرگان از موها در برار گرما شدید و نور خورشید محافظت می کند.
  • بهبود سلامت پوست سر
  • مرطوب کننده طبیعی مو و پوست سر
  • روغن آرگان از به موجود آمدن مو خوره جلوگیری می کند.
  • حالت دهنده ی موهای وز
  • درخشندگی مو
  • درمان طبیعی شوره ی سر

خواص روغن نارگیل برای مو

  • موجب نرمی و لطافت موها می‌شود.
  • به درمان موخوره کمک می‌کند.
  • از آسیب دیدن ساقه مو جلوگیری می‌کند.
  • موجب حفظ رطوبت در موها می‌شود.
  • به درمان شوره سر کمک می‌کند.
  • به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

موهایتان را مرتب شانه کنید

برای صاف کردن مو مردانه روزانه مو های خود را شانه کنید

برای جلوگیری از شکسته شدن موها، روزانه موهای خود را شانه کنید. از ریشه مو به آرامی تا انتها مو را شانه کنید. همچنین بعد از ماساژ دادن موی سر با روغن آرگان یا نارگیل توصیه می شود که موهای خود را به مدت ۲ دقیقه شانه کنید تا گردش خون و همچنین خواص روغن جذب پوست سر و مو شود. توجه داشته باشید اگر موهای فری دارید از شانه های دندانه پهن استفاده کنید همچنین اگر موهای کم پشتی دارید، شانه دندانه ریز برای شما مناسب تر می باشد. به خاطر داشته باشید برای صاف کردن مو مردانه و حالت دادن به آن باید روزانه توجه ویژه ای به موهایتان بدهید. بنابراین از روغن اصل و شانه های با کیفیت استفاده کنید.

نحوه صحیح استفاده از سشوار جهت صاف کردن مو مردانه

برای صاف کردن مو مردانه به طور هم زمان از شانه و سشوار استفاده کنید

اگر برای صاف کردن و حالت دادن به موهای خود از سشوار استفاده می کنید بهتر است هنگام سشوار کشیدن موهای خود را شانه کنید. تا تمام قسمت به خوبی خشک شوند همچنین درجه حرارت سشوار را پایین تنظیم کنید زیرا حرارت بالا باعث شکننده شدن مو ها می شود سعی کنید فاصله بین سشوار و مو حداقل حدود ۲.۵ سانتیمتر باشد.

دقت داشته باشید که سشوار را بیش از حد روی یک قسمت از مو رها نکنید ممکن است مو های بیش از حد خشک شوند. هنگامی که مو هایتان در یک قسمت صاف و مرتب شد بلافاصه قسمت دیگری را صاف کنید. همچنین جهت و زاویه نگهداشتن سشوار نیز مهم می باشد و سشوار را بیش از حد به مو های خود نزدیک نکنید.

در نهایت برای صاف کردن مو مردانه، از سرم مو استفاده کنید

صاف کردن مو مردانه

برای صاف کردن مو مردانه خود هر چند روز یکبار از سرم مو استفاده کنید

سرم مو یک لایه ی حفاظتی را دور ساقه ی مو ایجاد می‌ کند. با این کار، در برابر آسیب های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو و محصولات شیمیایی) از آن محافظت می کند. سرم، بافت مو را تقویت می ‌کند و با جلوگیری از وز شدن مو و انعکاس نور، درخشش بیشتری به آن می ‌دهد.  سیلیکون ماده ی اصلی انواع سرم مو موجود در بازار است. این ماده عنصری شیمیایی است که یک پوشش حافظتی پلاستیک مانند را دور ساقه ی مو ایجاد می کند. به همین دلیل، با استفاده از سرم مو موهایتان، نرم، ابریشمی و بدون گره می شوند. بنابراین به عنوان آخرین مرحله از سرم مو استفاده کنید تا موهایتان صاف و همچنین مقاوم بشوند.

روش صاف کردن مو مردانه با استفاده از اتو مو

برای صاف کردن مو مردانه خود تا حد ممکن از اتو مو استفاده نکنید

ابتدا مانند هر روش دیگری برای صاف و حالت دادن مو ، آنها را به خوبی بشویید سپس اجازه دهید موها خود به خود خشک شوند. اگر عجله دارید می توانید با استفاده از سشوار موهایتان را خشک کنید. سپس سرم محافظ حرارت مو خود را از ریشه تا انتها پوست سر بمالید تا در برابر حرارت و گرما اتو مو، موهای شما مقاوم شده و دچار آسیب نشوند. سپس مو های خود را شانه کرده و اتو مو را در درجه کم تنظیم کنید و شروع به اتو کشیدن قسمت های مختلف مو بشوید. استفاده روزانه از اتو مو برای صاف کردن و حالت به مو به اصلا توصیه نمی شود زیرا استفاده بیش از حد از اتو مو، موها را خشک و شکننده کرده و در نهایت مو های نازک و ظریفی خواهید داشت. بنابراین تا حد ممکن برای صاف کردن مو مردانه خود از اتو مو استفاده نکنید.

روش صاف کردن مو مردانه با استفاده از مواد شیمیایی

صاف کردن مو مردانه از روش شیمیایی می توان آسیب شدیدی به پوست مو وارد کند

صاف کننده های شیمیایی کلاسیک به شکلی غیر قابل بازگشت و با روشهای شیمیایی ، پیوند های قوی دی سولفیدی مو را می شکنند. این روش برای موهای قفقازی (سفیدپوست ها) بیش از حد قوی است اما روی موهای آفریقایی به شکل رایجی استفاده می شود. چرا که به علت فرهای شدید ، بدون استفاده از مواد شیمیایی قوی نمی توان این فرهای ناخواسته را از بین برد.  صاف کننده های شیمیایی مو طی روندی ساختار موی فر را به شکل صاف و نرم تغییر می دهند. مواد صاف غیر از فرقی که در شکل ظاهری با مواد فر دارند، خیلی شبیه به یکدیگر هستند. در واقع مواد شیمیایی موجود در مواد فر و صاف کننده دقیقا یکسان است.

موهایتان را به مدت ۲ الی ۳ روز با شامپو نشویید

اگر قصد دارید موهایتان را به روش شیمیایی صاف کنید قبل از استفاده از مواد شیمیایی ۲ الی ۳ روز به موهای خود شامپو نزنید.

به دستورالعمل جعبه مواد صاف کننده شیمیایی دقت کنید.

برای صاف کردن مو مردانه به روش شیمیایی از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید

سپس مواد شیمیایی صاف کننده مو را تهیه کنید، به یاد داشته باشید اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید زیرا مواد شیمیایی، می تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند. همچنین چند بار دقیق دستورالعمل جعبه مواد شیمیایی را بخوانید. حال مواد شیمیایی را داخل ظرفی ریخته سپس آن را به قسمت های مختلف مو خود بزنید. مواد شیمیایی باید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند بعد از اتمام ۱۵ دقیقه موهایتان را خوب با آب و شامپو بشویید. اگر در همان ابتدا احساس سوزش کردید بلافاصه موهایتان را بشویید. استفاده از این روش می تواند آسیب های جدی به پوست سر و موهای شما وارد کن بنابراین بهترین روش صاف کردن مو مردانه، استفاده از روغن های طبیعی و سشوار می باشد.

سخن آخر

استفاده از روش های طبیعی برای صاف کردن مو مردانه علاوه بر زیبا بودن، آسیبی به پوست سر و مو وارد نمی کنند بنابراین سراغ روش های شیمیایی نروید زیرا در دراز مدت پوست و مو شما دچار آسیب های شدیدی می شوند. همیشه سعی کنید برای نرم و حالت دادن موهای خود به جای استفاده از اتو مو و مواد شیمیایی از روغن های آرگان و یا نارگیل استفاده کنید، علاوه بر تامین غذا مو باعث درخشش موهای شما نیز می شود. در نهایت اگر مجبور به استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو شدید حتما از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *