آموزش, آموزش آرایشگری مردانه

۳ راه برای کوتاهی مو در خانه

رفتن به آرایشگاه برای کوتاه کردن مو هر ۴ هفته یک بار می تواند برای شما گران تمام شود بنابراین با یاد گرفتن نکاتی می توانید به راحتی در خانه موهایتان را کوتاه کنید. ممکن است اولین بار نتیجه دلخواهی را کسب نکنید اما با کوتاه کردن مو های خود به دفعات بدون شک می توانید بهتر از قبل عمل کنید. کوتاهی مو با مدل های متنوع می تواند چهره افراد را تغییر دهد . اگر می خواهید که این کوتاهی را خودتان در منزل انجام دهید و پولی بابت آن پرداخت نکنید ،  در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه آرایشگری رویش هنر به نحوه کوتاهی مو در خانه می پردازیم.

کوتاهی مو های بلند زنانه در خانه

 تهیه ابزار آرایشگری برای کوتاهی مو در خانه بسیار مهم می باشد بنابراین در ابتدا یک قیچی آرایشگری تیز خریداری کنید توجه داشته باشید که قیچی های مخصوص پارچه و کاغذ نمی تواند به راحتی موهایتان را کوتاه کند بنابراین یک قیچی با کیفیت آرایشگری تهیه کنید. قیچی های آرایشگری لبه های تیز دارند و به راحتی و دقیق تر موها را کوتاه می کنند.

لوازم مورد نیاز برای کوتاهی مو در خانه این کار عبارتند از :

  • شانه
  • آینه
  • کلیپس
  • قیچی

موهایتان را بشویید و خشک کنید

کوتاهی مو در خانه

به طور کلی کوتاه کردن مو های تمیز راحت و دقیق تر خواهد بود. بنابراین همیشه سعی کنید قبل و بعد از کوتاه کردن مو، موهایتان را خوب بشویید. همچنین حتما برای حفظ رطوبت مو ها از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان نرم و لطیف باشد. بعد از شستن موها، موهایتان را به خوبی شانه کنید. به یاد داشته باشید که قبل از کوتاهی مو در خانه، موهایتان را کاملا خشک کنید. موهای خیس باعث می شود که کار شما به خوبی پیش نرود زیرا آب موها را جمع می کند و نمی دانید که دقیقا چقدر باید آن ها را کوتاه کنید. اما یک اسپری آب داشته باشید تا موهایتان را مرطوب کرده بنابراین موهایتان به راحتی کوتاه شود.

موهایتان را به قسمت های مختلفی تقسیم کنید

برای کوتاهی مو در خانه باید موهایتان را به قسمت های مختلفی تقسیم کنید تا بتوانید جداگانه بر روی هر قسمت متمرکز شوید. برای شروع از قسمت پایینی مو شروع کنید. برای تقسیم بندی موهایتان می تواند از کش استفاده کرده و قسمت هایی را که نمی خواهید کوتاه کنید را کاملاً جدا کنید.

کوتاه کردن انتهای مو و جلوگیری از موخوره

کوتاهی مو در خانه

همان طور که می دانید اگر به مو های خود اهمیت ندهید به راحتی موهای شما در انتها به یک دیگر گره خورده و در نتیجه مو های شکننده ای خواهید داشت. برای جلوگیری موخوره باید مرتب بعد از شتسن مو ها با شامپو، از نرم کننده نیز استفاده کنید تا از به وجود آمدن گره و موخوره جلوگیری شود اما یکی از آسان ترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن موخوره کوتاه کردن دقیق و یکدست انتهای مو می باشد. برای کوتاهی مو در خانه ابتدا باید انتهای مو های خود را کوتاه کنید حدود ۶ میلی متر بالاتر از انتهای موهایتان را به استفاده از قیچی کوتاه کنید. قیچی آرایشگری را به صورت عمودی نگهدارید و مستقیما تمام موهای خود را به داخل قیچی برده و یکدست همه را کوتاه کنید اینگونه هیچ زاویه تیزی باقی نمی ماند  و تمام موها یکدست کوتاه می شوند.

یکدست بودن کوتاهی انتها مو را بررسی کنید

بعد از اینکه انتهای موهایتان را با قیچی یکدست کوتاه کردید، جلو آینه ایستاده و از یکدست بودن مو ها اطمینان حاصل کنید اگر از مقداری کوتاهی مو راضی نیستید قبل از کوتاه کردن آن مقداری آب به روی موهایتان بپاشید تا راحت تر کوتاه شوند.

تصمیم بگیرید جلو موهایتان به چه میزان کوتاه شوند

کوتاهی مو در خانه

برای کوتاهی مو در خانه باید ابتدا به مدل مو و میزان کوتاهی موهایتان دقت داشته باشید. به یاد داشته باشید برای کوتاه کردن جلو موهایتان این کار را با مقداری کمی شروع کنید زیرا شما می توانید هرچه قدر که دوست دارید موهایتان را کوتاه کنید اما کوتاه کردن حجم زیادی از مو یک دفعه می تواند نتیجه بدی برای شما داشته باشید. بنابراین به طور کاملا خلاصه حجم کمی از موهای خود را کوتاه کنید و در صورت لوزم این کار را ادامه دهید.

قسمت جلو موهایتان را با اسپری آب مرطوب کنید

همان طور که از قبل گفته شد، موهایتان را به چند دسته ای که قصد کوتاه کردن آن را دارید، تقسیم کرده و جلو موهایتان را روبه صورت خود قرار داده و در نهایت با اسپری آب آنها را کمی مرطوب کنید.

مقدار کوتاه شدن جلو موهایتان را مشخص کنید

مقداری از موهایتان را با دست خود گرفته و به سمت پایین کشیده سپس با دست دیگر خود قیچی را به صورت عمودی نگه داشته و موهایتان را کوتاه کنید. همان طور که در ابتدا گفته شد همیشه مقدار کمی از موهایتان را کوتاه کنید این گونه دقیق تر بوده و در صورت ناراضی بودن از یکنواختی می توانید بیش تر نیز کوتاه کنید. کوتاهی مو در خانه کار دشوار نیست فقط باید تنها باید به یک نکته دقت داشته باشید، هیچگاه مقدار زیادی از موهایتان را یک دفعه کوتاه کنید اینگونه دست شما برای اعمال کردن مدل موهای بیشتری باز می باشد. اگر مدل مو چتری دوست ندارید می توانید به راحتی موهایتان را کنار سر قرار دهید مورد زیرا را انجام بدهید.

کوتاهی مو در خانه

قسمت پایین چتری ها را به دو دسته تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه قیچی بزنید. سپس دوباره موها را شانه بزنید تا مطمئن شوید که هر دو قسمت چتری کاملاً یکسان هستند و موهایتان را به کنار سر شانه کنید.

کوتاه کردن مو مردانه در خانه

کوتاهی مو در خانه

کوتاه کردن مو های مردانه نسبت به زنانه بسیار آسان تر خواهد بود البته به میزان پرپشتی مو شما نیز بستگی دارد به طور کلی برای کوتاهی مو در خانه برای آقایان نیاز به ماشین اصلاح و قیچی دارید.

موهایتان را خوب بشویید

کوتاه کردن موهای تمیز، بسیار آسان تر خواهد بود بعد از شستن موهایتان، آنها را با استفاده از سشوار خشک کنید. کوتاه کردن موهای خیس به دلیل جمع بودن، دقیق نخواهد بود و نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت بنابراین بعد از شستشو بلافاصله موهایتان را خشک کنید.

نحوه کوتاهی مو مردانه در خانه

اگر مدل مویی مد نظر ندارید و تنها قصد دارید تا موهایی کوتاه، یکدست و مرتب داشته باشید بهتر است در ابتدا میزان کوتاهی مو خود را مشخص کنید. با توجه به میزان کوتاهی مو مد نظر خود، شماره شانه ماشین اصلاح را انتخاب کرده و تمام موهای سر خود را به طور یکدست کوتاه کنید، اینگونه تمام موهای شما یکدست مرتب و کوتاه می شود. برای کوتاهی مو مدل دار و یا سایه زنی مو ها به موارد زیر توجه داشته باشید :

برای کوتاهی موهای پشت، سر خود را از پایین به بالا کوتاه کنید. پایین مو ها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. توجه کنید هماهنگ بودن کوتاهی پشت با کوتاهی بغل مو الزامی است.

مو ها را فید کنید (سایه بزنید) . برای این کار باید بلندی قسمت بالا و پایین مو تفاوت داشته باشد و مرزی بین قسمت کوتاه و بلند مو پدیدار شود . این فید باید در اطراف سر کاملا متقارن باشد. برای فید کردن باید سایزی از محافظ را انتخاب کنید که بین سایز این دو بلندی باشد.

برای کوتاه کردن قسمت بالایی موها از یک برس استفاده کنید و یا از دستانتان برای بالا بردن مو کمک بگیرید و مو ها را آرام و با دقت در تکه های شش میلی متری، کوتاه کنید تا این کوتاهی ها با خط پیشانی تان موازی باشد.

جمع بندی

کوتاهی مو در خانه برای اولین بار می تواند کمی دشوار باشد اما باید انتظارات خود را کم کنید به یاد داشته باشید نمی توانید مثل یک آرایشگر حرفه ای موهایتان را کوتاه کنید اما با توجه به موارد فوق می توانید به طور کاملا ساده موهایتان را در خانه مرتب و کوتاه کنید. همچنین به این نکته که همیشه مقدار کمی از موهایتان را  کوتاه کنید توجه داشته باشید اینگونه در صورت یکدست نبودن مو ها می توانید مقدار بیشتری را نیز کوتاه کنید. برای کوتاه کردن مو ها با ماشین اصلاح بهتر است موهایتان را کاملا خشک باشد تا ماشین اصلاح دقیق تر بتواند موهای شما را کوتاه کند همچنین برای کوتاهی مو با قیچی باید موهایتان مرطوب و خیس باشد.

جمع بندی

با توجه و رعایت موارد فوق می توانید به راحتی با استفاده از موزر مو های خود را یکدست مرتب و کوتاه کنید فقط به یاد داشته باشید که اصلاح موی سر آقایان در منزل به حوصله و زمان نیاز دارد. اگر عجله کنید، به‌احتمال زیاد، از نتیجه نهایی راضی نخواهید بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *